Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie jest łatwo zostać taksówkarzem ani przewoźnikiem osób

19 czerwca 2007 | Dobra firma | ZJ

Nie jest łatwo zostać taksówkarzem ani przewoźnikiem osób Kandydat na taksówkarza musi nie tylko mieć odpowiednie kwalifikacje, lecz także uzyskać licencję. W niektórych miastach limity nowych licencji są bardzo małe i trzeba czekać latami

Niekiedy wyjściem dla przedsiębiorcy może być uzyskanie licencji na przewóz osób. Trzeba jednak pamiętać, że licencjonowany przewóz osób to nie to samo co wożenie ludzi taksówką.

Zanim przedsiębiorca zacznie wozić zarobkowo ludzi, powinien się dokładnie zapoznać z ustawą o transporcie drogowym (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 204, poz. 2088 ze zm.). To ona bowiem reguluje kwestie związane z uzyskiwaniem licencji i zezwoleń przewozowych. Wynika z niej jednoznacznie, że przedsiębiorca, który zamierza zarabiać na przewozach osób, musi mieć odpowiednią licencję. Nie ma znaczenia, czy zamierza wozić ludzi pięciomiejscowym autem osobowym czy dużym autokarem.

Ustawa przewiduje w tym wypadku kilka rodzajów licencji:

¦ na krajowy transport drogowy osób,

¦ na międzynarodowy transport drogowy osób,

¦ na transport drogowy osób taksówką.

Licencję wydaje się na określony czas. Generalnie nie można jej odstąpić komu innemu, od tej zasady są jednak wyjątki dotyczące przede wszystkim spadkobierców. Zawsze jednak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4184

Spis treści

Ekonomia

Alitalia za droga dla Aerofłotu
Autobusy za 35 milionów
Baza WizzAir powstanie w Poznaniu
Boom na niby-leki
Bój o wódkę do ostatniej kropli
China Mobile idzie na giełdę
Cytat dnia
Deweloperzy w indeksach
Dwa fundusze inwestycyjne
Dłuższy monopol na listy w krajach Unii
GE i Pearson chcą Dow Jones & Co.
GE szuka inwestora z pomysłami
Giełdowi guru przeciw leszczom
Górażdże skarżą się do Trybunału
Hodowla coraz mniej opłacalna
Hutnicy strajkują, miedź drożeje
IDMSA zrealizuje oferty do 2 mld zł
Inwestorzy liczą na stworzenie grupy
J.W. Construction w Krynicy
Kadry
Kopex stracił kontrahenta
Lafarge chce produkować w Polsce coraz więcej cementu
Lewiatan przeciw WOH
MFW ostrzega przed kryzysem
Mała korekta po silnych zwyżkach
Małe browary łączą siły
Najdrożej mieszka się dziś w Moskwie, a najtaniej robi zakupy w Lizbonie
Narodowe koleje powołują spółkę
Notowania
Nowy terminal w Rzeszowie
Obniżka składki oznacza pieniądze na inwestycje
Onet uruchamia telewizję w sieci
Orco: tak dla emisji
Polscy producenci wyżywią Europejczyków
Polskapresse wydaje lokalne tygodniki
Przymiarki do fuzji MediaTel i DR
Rafinerie chcą współpracować
Reformy bez fajerwerków
Rekordowe inwestycje private equity
Rosyjska ropa poza Przyjaźnią
Rozkręca się reforma w Niemczech
Różne płace minimalne
Senny dzień na rynku
Szczyty notowań po odrzuceniu oferty przejęcia
Trzy razy w górę
Ulga na dzieci już od tego roku
WZL w międzynarodowej grupie
Wyższe cła w Rosji
Wzrosła sprzedaż "Wprost", spadła "Newsweeka"
Yahoo zmienia szefa
Zakupy Anglo American
Zamiast Citibank Handlowy krótsze Citi Handlowy
Zmiana warty giełdowych guru
Zamów abonament