Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lato muzycznych zombie

20 lipca 2007 | Kultura

Statystycznie rzecz biorąc, od lat wygląda to mniej więcej tak samo – na dziesięciu głodnych sukcesu debiutantów dwóch zdobędzie sławę i pieniądze, trzech ledwie zarobi na siebie, a pięciu pozostałych przyniesie straty. Co innego jednak statystyka, a co innego praktyka. – Coraz trudniej wypromować debiutanta. W latach 90. popyt przewyższał podaż, dziś jest odwrotnie – mówi Piotr Kabaj, prezes firmy EMI Music Poland, jednego z najpoważniejszych graczy na rynku fonograficznym. – Kiedy kilkanaście lat temu ktoś był numerem jeden u Marka Niedźwieckiego, to był numerem jeden w całej Polsce. Teraz każde radio, każda telewizja ma swoją własną listę. Nie dość jednak, że media są rozproszone, to jeszcze nieprzyjaźnie nastawione do debiutantów. Duże rozgłośnie radiowe rzadko ryzykują wpuszczenie na antenę czegoś zupełnie nieznanego, bo wielkie hity gwarantują swoim słuchaczom już w nazwie stacji.

Internetem w miernoty

Lansowaniu nowych gwiazd i promowaniu nowych płyt nie sprzyja również coraz mniejsza skuteczność tradycyjnych dla tej branży metod marketingowych. Od narodzin płyty długogrającej w znanej nam obecnie formie, a więc od blisko półwiecza, wyglądało to mniej więcej tak samo. Jeśli artysta miał w zanadrzu choćby jedną lub dwie przyzwoite piosenki, niekoniecznie własne, wytwórnia nie szczędziła grosza na ich rejestrację i promocję. Chwytliwe single, znane z radia i telewizji,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4264

Spis treści

Ekonomia

... i kara dla spółki
ATM Grupa przeznaczy na nowe inwestycje nawet ćwierć miliarda
Akcje dla załogi Ruchu...
Almunia: euro nie do interwencji
Bank BGŻ: prawie 100 mln zł zysku
Bomi rozbuduje sieć sprzedaży
Cytat dnia
Czy samoloty dla VIP przywiozą offset
Dow Jones powyżej 14 000 punktów
Dow Jones: zdecydują Bancroftowie
Drogowe oszczędności uderzą po kieszeni
Dwory kupiły Kaucuk
Edukacyjna oferta dla inwestorów
Fundusze kapitałowe i inwestycyjne
Gamrat: nagrody dla załogi
Google: reklamy w gazetach
Ile euro za dolara, czyli w koło Macieju
Jak ma wyglądać następca PAIiIZ
Jerzy Adamski, nowy wiceprezes PLL LOT
Kontrola działań funduszy
Krynicki Recykling na giełdę
Lato nie rozgrzało produkcji
Lepsze wyniki spowodowały wzrost kursu
Lista rządowych zaniechań
Mieszane nastroje
Nasdaq potroił zysk
Nieprawidłowości po kontroli
Nowi doradcy w NBP
Nowy chiński bohater - rekin giełdowy
Odchodzi redaktor naczelny "Przekroju"
Odchodzi redaktor naczelny "Przekroju"
Opóźni się włączenie GINB do KNF
Opóźnienia w jednolitym rynku finansów UE
Pasłęckie golfowe pola marzeń
Polkomtel ma 13 mln użytkowników
Polski Chaber kontra giganci
Power Media złożyła prospekt
Premier ma wizję łączenia
Przyjaźń naprawiona
Raporty firm zdecydują o nastrojach
Rekomendacja wpłynęła na notowania
Rokita wybuduje elektrociepłownię
TVN uruchamia kanał w Kanadzie
Tona miedzi kosztuje ponad 8 tysięcy dolarów
Udany debiut giełdowy Mercora
Wsparcie dla środowiska
Wsparcie dla środowiska
Włączyliśmy hamulec bezpieczeństwa
Zwyżki na rynkach ropy naftowej i miedzi
Złoty wciąż pozostaje silny
eBay rozwija się wolniej niż Allegro
Zamów abonament