Mniejsze firmy budowlanemogą obniżyć ceny dróg
Mniejsze firmy budowlanemogą obniżyć ceny dróg
Firmy od lat zajmujące się budową tras stawiają coraz wyższe warunki finansowe. Nadzieją są więc mniejsze spółki, które w dużych przetargach zaczęły startować od kilku miesięcy. Walcząc o miejsce na rynku, często oferują ceny znacznie niższe od potentatów.
"Rozpychanie" rynku
Do tej pory głównymi graczami na rynku było pięć dużych firm budowlanych – BudimexDromex, Strabag, Kirchner, Skanska i WPRD. – Na przestrzeni kilku ostatnich lat brały najwięcej zleceń – mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz największym zaczynają po piętach deptać średniacy. Było to możliwe dzięki obniżeniu z początkiem roku przez Generalną Dyrekcję wymagań, jakie musi spełnić firma ubiegająca się o rządowy kontrakt.
Zlecenia zostały podzielone na mniejsze odcinki, obniżone zostały oczekiwania co do doświadczenia przyszłych kontrahentów i obrotów, jakimi muszą się wykazać w ciągu roku. A zdaniem Andrzeja Tracza, przewodniczącego sekcji krajowej drogownictwa NSZZ "Solidarność", te wymagania mogłyby być jeszcze niższe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta