Mniejsze zyski CCC
Kurs największego sprzedawcy i jednego z liderów produkcji obuwia w Polsce, po zaprezentowaniu słabszych od prognoz wyników finansowych, spadł wczoraj o 8,7 proc., do 43 zł, przy obrotach niemal 30 mln zł.
Ubiegłoroczne przychody spółki posługującej się obecnie nazwą NG2 wzrosły zgodnie z prognozą o 35,9 proc., do 544,5 mln zł. Zysk netto zwiększył się jednak o 3,4 proc., do 55,05 mln zł, co oznacza zrealizowanie prognozy tylko w 68 proc. Jak wyjaśniały wczoraj władze spółki, powody słabszych wyników to wyższe niż zakładano koszty sprzedaży spowodowane wzrostem wynagrodzeń i czynszów. Z powodu niekorzystnego kursu dolara na operacjach walutowych spółka straciła 15,7 mln zł. NG2, znana głównie z marki CCC, podała też dobre wiadomości – jej sieć sprzedaży liczy już 471 placówek i w ciągu roku powiększyła się o 171 sklepów własnych i franczyzowych. W tym roku plan zakłada ponad 200 kolejnych, głównie marki Boti. – Dalsza rozbudowa to stabilna baza dla wzrostu w 2008 r. – zapowiada Dariusz Miłek, prezes zarządu NG2.