Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od redakcji

27 marca 2008 | Logistyka Transport Spedycja | Robert Przybylski

Dwa lata dobrej koniunktury dla przewoźników kolejowych sprawiły, że po latach posuchy zaczęli inwestować miliardy złotych w nowe lokomotywy i wagony.

Mimo że w Polsce wciąż utrzymuje się wysoki wzrost gospodarczy, przewozy kolejowe w ub.r. niemal nie wzrosły, a w tym roku branży grozi wręcz stagnacja. Według przedsiębiorców, winę za to ponoszą zbyt wysokie stawki dostępu do torów. To przez nie – jak utrzymują – nie mają szans konkurować z transportem drogowym. Na domiar złego – dla przewoźników kolejowych – przewoźnicy samochodowi mają pomysł na to, jak jeszcze zwiększyć swoje zyski. Będą wymieniać na trasie kierowców, tak aby ich ciężarówki pracowały non stop, a nie dziewięć godzin, jak do tej pory.

Moim zdaniem stawki dostępu do torów się nie zmienią, bo państwo nie ma pieniędzy na dotacje dla kolejarzy. Jeśli więc prawdą jest, że drogi dostęp do torów uniemożliwia wzrost przewozów transportu kolejowego, to przewoźnicy samochodowi już wygrali wyścig po zyski.

Brak okładki

Wydanie: 7974

Spis treści

Ekonomia

A380 znowu na ziemi
Akcje TP SA na giełdzie
Arbitraż Plusa
Banki i bańki
Brak baterii zahamuje dostawy notebooków
Cysterny A330 dla Brytyjczyków
Cytat dnia
Czas realizacji zysków
Druga fala podwyżek energii elektrycznej
Firmy budowlane narzekają na biurokrację, ale inwestują
GTS: około 400 mln zł w tym roku
Gdy rosną płace, rosną też żądania
Giełdowe plany Express Rent
Jażdżyński wraca do Interii.pl
K2 Internet bliżej giełdy
Kalendarium gospodarcze
Kolejne 3 mld jako pomoc dla rodzin
Kolejny chętny na Honkera
Komentarz giełdowy
Koniec rozmów o fuzji
Koniec sporu o pestycydy
Koszty deweloperów nie spadną
Koszty kredytów w górę. Nie ostatni raz
Krótsza lista złotego weta
LICZBA DNIA: 1 mld euro na kształcenie kadr
Lepsza oferta na Alitalię
Miliard w środę, miliard w sobotę, czyli motto PKO BP
Motorola zrezygnuje z komórek
Mozzarella z dioksynami
Nowy prom Polskiej Żeglugi Morskiej
Nudna sesja w Warszawie
Orlen: nowy szef w kwietniu
PGF zamierza podbić europejski rynek leków
PKO BP zarobi miliard
Pracujący dodatkowo
Prawniczka w resorcie skarbu
Roszady w systemie handlu prawami do emisji CO2
Rynek leków nad Dnieprem przyciąga szybkim rozwojem
Selena liczy na 200 mln zł
Spada bezrobocie
Sprzedaż akumulatorów nie spadnie
Stelmet na warszawskiej giełdzie
Stopy w górę, złoty bez zmian
Sześć kopalni może zniknąć
Słabszy dolar, droższe surowce
Tata kupił Jaguara i Land Rovera
Transport może stracić dotacje
UKE chce tańszych połączeń na komórki
Ukraina dla inwestorów
Unia pomaga reklamować żywność
VW myśli o Zastavie
Visa Europe przed Komisją Europejską
W pierwszym kwartale możliwe 6 proc. wzrostu PKB
Waleczna optymistka
Więcej cyfrowej telewizji
Więcej praw dla akcjonariuszy
Wschód kusi banki i ubezpieczycieli
Wspieramy nasz biznes
Wydawcy prasy i stacje radiowe walczą o ukraiński rynek reklamy
Wystartował polski „In Style”
Znani ekonomiści w radzie domu maklerskiego
„Solidarność” popilnuje ochroniarzy
Zamów abonament