Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najlepszą rekomendacją są zadowoleni klienci

16 kwietnia 2008 | Ranking Kancelarii Prawniczych 2008 | Katarzyna Pawlak
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Usługi prawnicze coraz częściej stają się produktem podlegającym standaryzacji i sprzedawanym jak towar. Dlatego o ich sprzedaży zaczyna w coraz większym stopniu decydować skuteczny marketing. Granicą dozwolonej działalności promocyjnej jest nie tylko prawo, lecz także dobre obyczaje

Marketing przestał być już kompetencją biznesową. W wypadku usług prawniczych to dziś niemal nieodzowny element wsparcia w procesie pozyskiwania klientów przez kancelarie. Okazuje się, że przepisem na to, by był skuteczny, nie jest ślepa pogoń za klientem, ale budowanie trwałych i opartych na wzajemnym zaufaniu relacji na linii obecny klient – zaufany prawnik, a w dalszej kolejności konsekwentna strategia komunikacji z rynkiem. W przeciwieństwie do innych gałęzi działalności gospodarczej nie ma tu miejsca na ulotki czy billboardy. Najważniejsze są długofalowa strategia i inwestowanie nie tylko w to, co się robi, ale przede wszystkim – jak się to robi.

Trzeba budować wizerunek

Strategia działania firmy prawniczej musi być specyficzna i pomysłowa. Konferencje, seminaria, organizowanie konkursów dla studentów prawa, działalność pro bono, współpraca z mediami i organizacjami, społeczna odpowiedzialność (corporate social responsibility) – to wszystko z jednej strony buduje pozytywny wizerunek kancelarii, a z drugiej jest odzewem na zapotrzebowanie zewnętrzne. – Warto zauważyć, że aspekt marketingowy przestaje być najważniejszy, prowadzone przez kancelarie projekty bardzo często związane są z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu czy działalności pro bono – mówi Tomasz Drzał, wspólnik w firmie Konsultanci Warszawscy zajmującej się marketingiem usług profesjonalnych....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7991

Spis treści

Ekonomia

2,5 miesiąca na wnioski o płatność
ARiMR dołoży 700 mln zł na kredyty dla rolników
Akcje TF SKOK po 2‚2 zł
Banki zarabiają na frankach
Brazylia dołącza do grona naftowych gigantów
Chcą podatku z Budryka
Co to są fundusze inwestycyjne typu ETF
Coraz droższa żywność
Cytat dnia
Debiut Kościuszki
Dobre wyniki J&J
Dostawcy przeciwni dyktatowi sieci
Drewex po 5 zł
Euro 2012 ożywia prasę sportową
Euro może kosztować poniżej 3,4 zł
Giełdowa sieć połączeń w biznesie
Gorszy ZEW
Henkel: młodzież i kobiety
IDMSA:kupuj KGHM
Infovide Martix cena w dół
Internauci doceniają atuty krajowych marek
Jastrzębie będą naprawiane w Bydgoszczy
Już nie tylko ceny żywności pchają inflację w górę
KBC o PGNiG
KNF stawia na dialog z rynkiem finansowym
Kalendarium gospodarcze
Liczba dnia - 2,8 mld euro deficytu handlowego
Marazm na rynku trwa
Małe firmy częściej stawiają na e-biznes
Miliard w grach komputerowych
Mniejsze wydobycie – mniejszy eksport węgla
Mocny złoty nie zwalnia nas od kolejnego ruchu
Moda na bankowe obligacje
Najważniejszy górniczy szef
Nie tylko BZ WBK odświeża oddziały
Niebezpieczne związki
Nowy gracz wśród doradców
Odessa zbyt ważna
Pierwsi dystrybutorzy funduszy Quercus
Pocztowcy chcą podwyżek – w poniedziałek strajk
Prezent dla Gazpromu
Przetrwają tylko najsilniejsi
Rok marzeń polskich deweloperów
Ropa drożeje, miedź bez zmian
Rurociąg tylko przez morze
Spółki, w których trwają negocjacje ze związkami
Stopy znów wzrosną
Szaleństwo cenowe szybko nie powróci
Tesco wyda 500 mln zł
Tutaj nawet i święta Barbara nie pomoże
Uchylona kara na TP SA
UniCredit o spółkach
VB Leasing rozwija flotę
Wielka fuzja w lotnictwie
Większa produkcja wymaga czasu
Wstępna umowa sprzedaży Silesii
Wyjaśnienie
Wyższa ocena TP SA
Wzór dla OPEC
Za wysokie płace powodują bezrobocie
Zbyt duże obciążenia małych firm
Zwroty z budżetu Unii
„Polska” z „Gazetą Prawną”
„Przeważaj” dla Puław
Zamów abonament