Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ciężarówkowy biznes wyhamowuje

06 maja 2008 | Ekonomia | Robert Przybylski
Coraz więcej firm przerzuca się na transport krajowy, który jest zyskowniejszy od międzynarodowego
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Rzeczpospolita
Coraz więcej firm przerzuca się na transport krajowy, który jest zyskowniejszy od międzynarodowego
Sprzedaż ciężarówek. w Polsce sprzedaje się więcej samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton niż w Holandii.
źródło: Rzeczpospolita
Sprzedaż ciężarówek. w Polsce sprzedaje się więcej samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton niż w Holandii.

Spada liczba zamówień na najcięższe modele. Sprzedawcy ciężarówek o masie całkowitej powyżej 16 ton muszą się pogodzić w tym roku z mniejszymi zyskami. Popyt rośnie jedynie na lżejsze auta

– Firmy transportowe nie odbierają zamówionych samochodów, wycofują się z rezerwacji albo przekładają ich odbiór na drugą połowę roku – mówi szef sprzedaży ciężarówek w MAN-Star Trucks Janusz Ciżyński. Jeden z przedstawicieli importerów, który chce pozostać anonimowy, podaje, że w pierwszym kwartale br. firma zebrała pięć razy mniej zamówień niż w podobnym okresie 2007 r. Prezes zarządu firmy przewozowej Kalmet-Trans Witold Batog uważa, że dla transportu nadchodzą złe czasy i dlatego plany inwestycyjne są bardzo ostrożne.

Importerzy ciężarówek zaskoczeni są także brakiem popytu na modele budowlane. – Przetargi nie są rozstrzygane, więc budowlańcy nie odbierają samochodów – mówi szef marketingu w dziale samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Polska Artur Domański. Dodaje, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8006

Spis treści

Ekonomia

Agora zbiera środki na przejęcia
Bank BPS tworzy biuro maklerskie
Barometr koniunktury „Rzeczpospolitej”
Bechtel szuka inżynierów
Biznes w Rosji po polsku
Będą zamówienia
CJ International najlepszy dla GM
Ciężarówkowy biznes wyhamowuje
Cytat dnia
Doradca na wagę złota
Drogie spoty na Euro 2008
Droższy gazociąg z Norwegii
Duże wpływy do lokalnych kas
Erste o Polimeksie
Fiat Auto Poland
GPW nadrabia zaległości
Giełda zmieni kryteria listy alertów
Grupa W. Kruk na celowniku
IDMSA – przeważają pozytywne oceny
Jak zarządzający wpływają na wyniki funduszy?
KHW i Bogdanka przyspieszają
Kalendarium gospodarcze
Kierowca pod nadzorem obniża koszty firmy
Kilka procent telefonów więcej
LICZBA DNIA: 101,6 mln zł z prywatyzacji
MSP negocjuje sprzedaż akcji spółek
Martwe dusze GSM
Małe auta lepiej zadbane
Mispol odwołał emisję
NIK pozytywnie o KNF
Naczepy dadzą zarobić
Negocjacje w sprawie stoczni
Niższa inflacja na zimę
Nordea się poprawia
Norwegian: rosną przewozy
Nowy magazyn sportowy
Ofensywa aut z Japonii
PGE musi pilnie przygotować listę planowanych inwestycji
PKP Cargo szybciej do Niemiec
Panattoni wynajął najwięcej magazynów
Poczta Włoska dostanie 1,1 mld euro
Pożegnanie z Interią
Prawda o misji telewizji publicznej
Prezes od Bonda
Prognozy cen żywności łaskawsze dla konsumentów
Prywatyzacyjne polowanie na kadry
Przyjęcie euro wymaga zgody na pięciu frontach
Puławy z Ciechem?
Raben nagrodzony za zarządzania ryzykiem
Ropa znowu mocno idzie w górę
Rosja: ustawa o inwestycjach
Ryż wreszcie zacznie tanieć
Rząd ogranicza ekozachęty
Silesia czeka na Gibsona
Silny złoty, stabilne obligacje
Szef EBC ostrzega przed inflacją
TP SA nie zrywa współpracy z Tele2
TVN podbija rynek
Tusk chce do euro, ale boi się o większość w Sejmie
UniCredit radzi kupować
W kwietniu najlepiej wypadła Axa
Wietnamski operator
Wood & Co radzą trzymać
Wrogie przejęcia to element gry na dojrzałych rynkach
Z Niemiec do Polski
Zamów abonament