Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sejm rozstrzygnie, czy zlikwidować winiety

12 czerwca 2008 | Prawo | Zofia Jóźwiak

Przewoźnicy zapłacą myto nie tylko za przejazd po autostradach, ale i po innych szosach. Może to być nawet 2,50 zł za kilometr

Zmian w przepisach, i to bardzo pilnie, domaga się resort infrastruktury. W wydanym komunikacie alarmuje, że jeżeli przepisy nie zostaną zmienione, to blisko 815 mln zł będą kosztować tylko w 2008 r. rekompensaty dla koncesjonariuszy autostrad, jeśli zostaną utrzymane obecne zasady płacenia za te drogi. To znaczy, że przewyższą one wpływy z opłat za winiety i kar za wykroczenia w transporcie drogowym nawet o 150 mln zł.Dlatego resort chce, by nowe przepisy weszły w życie już od początku lipca.

Wielokrotnie drożej

Jednorazowa dzienna winieta dla dużej ciężarówki kosztuje 27 zł i uprawnia do bezpłatnego przejazdu autostradą. Gdyby kierowca miał płacić za przejazd w autostradowej bramce, to wobec dzisiejszych stawek za przejechanie całej autostrady A2 (Nowy Tomyśl – Konin) zapłaciłby 189...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8037

Spis treści

Ekonomia

Agora współpracuje z Bankierem.pl
Asseco gwałtownie w dół
Boom w Dolinie Lotniczej
Będzie podwyżka płacy minimalnej?
Ceny mieszkań będą stabilne
Ceny ropy i złota znów w górę
Cichy reformator
Ciężarówki pojadą bez winiet
Cytat dnia - Angela Merkel - kanclerz Niemiec
Czarne skrzynki w kopalniach
Czy OFE ze sobą wystarczająco konkurują?
Czy największej polskiej firmie paliwowej grozi dwuwładza
DM Millennium o spółkach handlowych
Daewoo zainwestuje
Drożej za Polkomtel
Dziura w budżecie maleje
E.ON otwarty na cudzoziemców
Euro Bank rozbudowuje sieć
Fuzja dostawców biurowych
Gamet bliżej GPW
Gamet maksymalnie po 4,3 zł
Gdańsk ma już strategię promocji
Górnicy czekają na ministra
HP we Wrocławiu
Inwestycje w Górażdże
Kalendarium gospodarcze
Klimatyczny audyt w BOŚ
Komisja przeciwko odwołaniu Rostowskiego
Koniec strajku na poczcie
Lasy Państwowe przed sąd
Liczba dnia - 4,8 pkt. lepsze nastroje rodzin
Lockheed buduje serwis jastrzębi w Bydgoszczy
Mieszkania będą tańsze
Ministerstwo Infrastruktury likwiduje transport drogowy
Mniej kontrolerów
NIK o farmacji
Na warszawskiej giełdzie wyłączyła się logika
Najdłużej w górnictwie
Najlepsi w branży TSL
Narada w Dżiddzie
Nie ma zgody w sprawie cyfryzacji telewizji naziemnej
OECD: drogi największym wyzwaniem dla rządu
PSE Operator opuszcza Warszawę
Piractwo w Polsce wzrośnie? To straszenie
Point Group kupił Gretix.com
Polska na czele rozwijających się państw UE
Ponadprzeciętne wpływy z podatków dla samorządów
Protektor poprawił wyniki
Raiffeisen o bankach
Rekomendacja dla Pegasa w górę
Rośnie sprzedaż mleka w Europie
Rząd sprzeda jedną akcję PGNiG
Rząd wkrótce przyjmie nowy podział limitów emisji CO2
Skanska: kontrakt w USA
Sprostowanie
Sprzedaż akcji banków może zostać przesunięta
Stoczniowcy pojadą manifestować do Brukseli
Sygma będzie mieć nowe logo
Szansa na więcej pieniędzy dla firm
Totalizator Sportowy koryguje plany
Umowa Kompanii i RWE
Unijny deficyt
Unipetrol z dywidendą?
V&W: rekordowy zysk
Walka o TNK-BP
Warszawska giełda dalej spada najsilniej w Europie
Wyprzedaży dzień trzeci
Złoty bez większych zmian
Ścieżki stóp RPP
Śledztwo ws. pomocy dla Alitalii
Świat na skraju kryzysu paliwowego
Zamów abonament