Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Urzędy nie wysyłają decyzji przez Internet

26 sierpnia 2008 | Prawo | Sławomir Wikariak

Kodeks postępowania administracyjnego nie pozwala wydawać decyzji w formie elektronicznej – uważają urzędnicy. Rząd przygotowuje zmianę przepisów

Teoretycznie od 1 maja wszystkie sprawy urzędowe powinniśmy móc załatwić przez Internet. Część gmin rzeczywiście przyjmuje elektroniczne wnioski i podania, ale nie udało nam się znaleźć ani jednej, która wydawałaby decyzje administracyjne i doręczała je siecią.

Według urzędników przeszkodą są niekonsekwentne przepisy kodeksu postępowania administracyjnego. Na przykład, art. 391 stanowi wprost, że doręczenie może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

– Tyle że art. 109 dotyczący doręczania decyzji nie przewiduje takiej formy – mówi Mariusz Chojnowski, p. o. zastępcy dyrektora Biura Ochrony w warszawskim ratuszu, który zajmuje się administrowaniem certyfikatami podpisów elektronicznych urzędników.

Różne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8100

Spis treści
Zamów abonament