Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie pomogły innowacje

07 października 2008 | Ekonomia | Piotr Rudzki
Michelin
źródło: Rzeczpospolita
Michelin

Notowania francuskiej grupy spadły pomimo ogłoszenia nowej rewolucyjnej technologii: koła z silnikiem elektrycznym napędzającym pojazd. Walory największej firmy oponiarskiej na świecie staniały w Paryżu o ponad 8 proc., do 39,71 euro.

Przecena jest efektem innych niepokojących informacji napływających ze spółki. Francuzi oddali walkowerem walkę o status dostawcy ogumienia w prestiżowych wyścigach motocyklowych, kiedy międzynarodowa federacja FIM ogłosiła decyzję o korzystaniu z ogumienia jednego producenta. Firmy oponiarskie miały czas do 3 października na składanie ofert, Michelin tego nie zrobił. FIM zadecyduje o wyborze dostawcy 18 października. Nowa umowa będzie obowiązywała od początku 2009 r.

Poza tym od lata Michelin zmniejszył produkcję opon w USA i w Europie o ok. 10 proc., reagując na spadek sprzedaży. – Spółka cały czas bacznie obserwuje rynek. Zmniejszanie produkcji następuje indywidualnie dla poszczególnych zakładów – wyjaśnił przedstawiciel firmy.

Brak okładki

Wydanie: 8136

Spis treści
Zamów abonament