Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chłodny luty konsumentów

22 lutego 1996 | Gazeta | HF

Sondaż dla "Rzeczpospolitej"

Chłodny luty konsumentów

Po styczniowej poprawie nastrojów konsumenckich luty przyniósł wyraźne ich pogorszenie -- wskaźnik optymizmu konsumentów obniżył się z poziomu 112 do poziomu 108 punktów.

Spadły też wszystkie składowe wskaźnika optymizmu konsumentów; skłonność do zakupów obniżyła się z poziomu 107 do poziomu 103 punktów, a ocena klimatu gospodarczego, po czteropunktowym spadku wskaźnika znajduje się obecnie na poziomie 115 punktów. Zdecydowanie gorsze niż w poprzednim miesiącu są także przewidywania rozwoju sytuacji w najbliższej przyszłości oraz oceny sytuacji bieżącej. Mimo znaczącego spadku nastrojów w bieżącym miesiącu, wśród konsumentów nadal dominują optymiści.

Lutowy spadek nastrojów konsumenckich ma wiele przyczyn. Wystarczy wspomnieć zmianę rządu i atmosferę skandalu, jaka towarzyszyła odejściu poprzedniego premiera oraz pierwsze płatności energii elektrycznej i gazu w nowych cenach. Nie bez wpływu na nastroje konsumenckie jest także koniunktura w przedsiębiorstwach, która -- jak pokazują badania -- pogarsza się od kilku miesięcy. Sezonowa zmienność nastrojów konsumenckich, zgodnie z którą luty jest z reguły miesiącem wzrostu minorowych nastrojów wśród...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 681

Spis treści
Zamów abonament