Komputeryzacja PKO BP: za cenę problemów
Komputeryzacja PKO BP: za cenę problemów
Rozmowa z Aleksandrem Leszem, prezesem Softbanku S. A.
Komputeryzacja PKO BP w tych dniach kojarzy się jego klientom z problemami, kolejkami, dezorganizacją pracy części oddziałów. Zorba 3000, system bankowy, dostarczony przez warszawską firmę Softbank wdrażany jest, aby usprawnić operacje bankowe, a tymczasem zaczęto go uważać za przyczynę kłopotów banku i wręcz udręki klientów. Dlaczego ico w istocie się stało?
Cena, jaką w ostatnich dniach płacą klienci, bank, a także my jako dostawca i firma wdrażająca system jest, nie da się ukryć, wysoka. Jeżeli w ciągu kilku najbliższych dni przekonamy się, bo tak powinno być, że pracownicy banku kontaktujący się bezpośrednio z klientami przyswoją w pełni nowy system, że poprawi się obsługa, zaś w ciągu najbliższych tygodni zaoferowane zostaną nowe produkty bankowe -- to okaże się, że warto było zapłacić tę cenę. W tej chwili padają jednak pytania, kto jest winien tej sytuacji. Jedyną rozsądną odpowiedzią w moim odczuciu jest stwierdzenie, że winien jest zasadniczo czas; krótki czas, jaki bank iwdrażający mieli do dyspozycji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)