Miasto wkorkach
DROGI
W najbliższych latach nie możemy liczyć na poprawę sytuacji
Miasto wkorkach
ADAM JAMIOłKOWSKI
Warszawa nie ma obwodnicy zewnętrznej ani wewnętrznej -- ostatnią dużą inwestycją drogową była budowa Trasy Łazienkowskiej. Taka jest rzeczywista przyczyna korków, ajedynym wyjściem zsytuacji są inwestycje winfrastrukturę komunikacyjną, nie ograniczone bynajmniej do samej stolicy. Zwalanie winy za korki na TIR-yczy gazowników i wodociągowców starających się utrzymać w jakim takim stanie sieci opodstawowym znaczeniu dla miasta jest nieporozumieniem.
Stołeczne gazety pełne są dyskusji na temat ograniczeń ruchu ciężkich pojazdów, a także wyrzekań na tzw. wykopki, czyli ograniczające ruch prace prowadzone przez drogowców, wodociągi, gazownię itd. Nie dziwi, gdy niezbyt wyważone opinie pochodzą od umęczonych ponad miarę mieszkańców miasta. Gorzej, gdy pojawiają się w wypowiedziach osób występujących w roli znawców problemu. Można czasem odnieść wrażenie, iż niektórzy naprawdę wierzą, że trzeba ograniczyć zakres remontów dróg, wiaduktów, sieci wodociągowej, kanalizacyjnej itd. , gdyż utrudnia to życie warszawiakom. Prawda jest jednak taka, że owe prace remontowe prowadzi się itak w zakresie niewystarczającym, powinno być ich znacznie więcej, ito nie one są przyczyną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta