Scenariusz za 700 milionów złotych
Spór o autorstwo "Ojciec, prać? "
Scenariusz za 700 milionów złotych
Eliza Olczyk, Michał Majewski
Jacek Mierosławski i Robert Boczkowski poznali się kilkanaście lat temu w katowickiej szkole filmowej. Mierosławski uczył Boczkowskiego sztuki operatorskiej. Podobno kiedyś byli przyjaciółmi. .. Dziś Mierosławski, który właśnie pozwał Boczkowskiego do sądu o naruszenie praw autorskich. Sprawa dotyczy scenariusza reklamy proszku do prania "Pollena 2000".
Reklama "Polleny 2000", w której wykorzystano pytanie braci Kiemliczów "Ojciec, prać? " z sienkiewiczowskiego "Potopu", była do tej pory największym sukcesem polskiego filmu reklamowego. Wkrótce po pierwszym filmie reklamowym, w którym wylane wino powoduje pytanie "Ojciec prać? ", wykorzystując ten pomysł nakręcono kolejne filmy reklamowe proszku "Pollena 2000". Na tle innych reklamówek proszków do prania, pokazujących kobiety, których jedynym celem życiowym jest uzyskanie "jeszcze bielszej bieli", film reklamujący "Pollenę 2000" wyróżniał się bez wątpienia oryginalnością. Slogan reklamowy "Ojciec prać? " okazał się znacznie lepszy niż przekonywanie telewidzów, że dany proszek to "numer 1 w Europie". Klasę reklamy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)