Hamowany obrót gospodarczy
Zdaniem agencji celnych
Hamowany obrót gospodarczy
Z 3 do 11 tys. osób wzrosło zatrudnienie w administracji celnej w ciągu ostatnich czterech lat. Sprawność obsługi poprawiła się, ale niedostatecznie, bowiem w dalszym ciągu na odprawy trzeba oczekiwać nawet kilkanaście godzin i dłużej. Zdaniem Ogólnopolskiego Zrzeszenia Agencji Celnych, stan ten mogłaby zmienić komputeryzacja, o czym świadczy współpraca agencji celnej Spedpol z Urzędem Celnym w Cieszynie, ale jest to przykład jednostkowy.
Inicjatywa agencji
Pełnomocnik zarządu cieszyńskiego Spedpolu, Piotr Stec, mówi, że jest to "oddolny" eksperyment, polegający na próbie stworzenia stałego połączenia komputerowego między urzędem celnym a spedytorem. System jest tworzony przez "Spedpol" od dwóch lat idziała w nim sześć stanowisk, odległych od granicy o 2--3 km. Pracownik agencji, wypełniając dokumenty odprawowe, m. in. SAD, "proponuje" kwalifikacje taryfowe i należności celne. Dane przesyła do weryfikacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta