Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obraz kandydatów

01 listopada 1995 | Gazeta | GS

Kampania wyborcza i sondaże

Obraz kandydatów

Kampania wyborcza zbliża się do finiszu. Przeciętny odbiorca jest zasypywany badaniami opinii publicznej i prognozami przebiegu głosowania. Te ostatnie coraz częściej śledzi się niczym kurs dolara, szczególnie po tym, jak Lech Wałęsa zaskoczył wielu swoim "blitzkriegiem", jak to później nazwano. Aktualny prezydent w przedwyborczych rankingach w krótkim czasie szybko piął się w górę.

Część sondaży próbuje odpowiedzieć na pytania, jak Polacy wyobrażają sobie swojego prezydenta oraz jak ten wyidealizowany obraz ma się do rzeczywistości.

Ideał prezydenta

Dla przykładu: jak wynika z nie tak dawno przeprowadzonego sondażu Ośrodka Badania Opinii Publicznej, prawie połowa Polaków chciałaby, żeby prezydent Polski był przede wszystkim człowiekiem uczciwym, doświadczonym, kompetentnym i odpowiedzialnym. Z kolei jedna czwarta badanych pragnie głowy państwa stanowczej i nieustępliwej. Co szósty Polak spodziewa się, że będzie to osoba wzbudzająca zaufanie i szczera. Na prezydenta rzutkiego i energicznego czeka co dziesiąty obywatel kraju. Według badań OBOP najmniej oczekiwaną cechą osoby, która zasiądzie na fotelu prezydenckim, jest życzliwość. Cecha, do której zresztą odwołuje się w swojej kampanii kilku kandydatów.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 607

Zamów abonament