Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Giełdowa bessa i globalizacja obniżyły wartość marek

15 grudnia 2011 | Ekonomia
Zwycięzcy Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek i laureaci rankingów mocy w 12 branżowych kategoriach
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Rzeczpospolita
Zwycięzcy Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek i laureaci rankingów mocy w 12 branżowych kategoriach
Droższe polskie marki
źródło: Rzeczpospolita
Droższe polskie marki
źródło: Rzeczpospolita
Przedstawiciele firm  – właścicieli   najdroższych polskich marek (od lewej) Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, Andrzej Klesyk,  prezes PZU  i Leszek Kurnicki,  szef marketingu  PKN Orlen
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Rzeczpospolita
Przedstawiciele firm – właścicieli najdroższych polskich marek (od lewej) Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, Andrzej Klesyk, prezes PZU i Leszek Kurnicki, szef marketingu PKN Orlen
Michał Stawecki z Apartu odebrał czwartą z rzędu nagrodę dla najmocniejszej marki w kategorii produktów niespożywczych
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Rzeczpospolita
Michał Stawecki z Apartu odebrał czwartą z rzędu nagrodę dla najmocniejszej marki w kategorii produktów niespożywczych

Wycena 330 marek po raz pierwszy zmalała. To efekt spadków na giełdzie i wycofania kilku brandów

Anita Błaszczak

Łączna wartość wszystkich 330 najdroższych polskich marek wyniosła w tym roku 57 mld zł. To wciąż imponująca kwota, ale o 4 mld zł niższa niż rok wcześniej. W tegorocznym zestawieniu „Rz" spora grupa marek, bo 117, zyskała na wartości, ale jednocześnie rekordowa liczba uczestników rankingu – 189 brandów, o 47 więcej niż przed rokiem – ma obecnie niższe wyceny niż w 2010 r.

Światowa strategia

Do pierwszego spadku w ośmioletniej historii naszego rankingu przyczyniły się zawirowania na giełdzie. – Algorytm kalkulacji wartości marek uwzględnia koszt kapitału, a ten jest zależny od wahań indeksów giełdowych – wyjaśnia Marcin Anklewicz, szef firmy Acropolis Advisory, która przygotowuje zestawienie. – Warto zauważyć, że WIG20 spadł od końca 2010 r. aż o 16,5 proc. W tym kontekście średni spadek wartości marki w naszym rankingu wynoszący 3 proc. wygląda więc zadziwiająco dobrze – podkreśla Anklewicz.

Jak dodaje, największymi poszkodowanymi są w tym roku marki finansowe, wśród których przed spadkiem obroniło się jedynie kilka banków, w tym nadal goniący lidera PKO BP. Rewelacyjnie poradził sobie natomiast tym razem sektor telekomunikacyjny.

Do spadku łącznej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9107

Wydanie: 9107

Spis treści

Ekonomia

Asseco rusza na Zachód na duże zakupy
BGŻOptima po miesiącu wycofuje lokatę jednodniową
Branża IT napędzi w Polsce wzrost
Branżę targową ominął kryzys
Cenna lojalność konsumentów
Cytat dnia: Mikołaj Budzanowski
Dać szansę młodym polskim markom
Dolar coraz droższy
Fabryka gwiazd i rozrywki
Firmy wciąż chętnie budują nowe pawilony
Giełdowa bessa i globalizacja obniżyły wartość marek
Grupa planuje duże inwestycje
Internetowe marki na czele
Jubilerzy na czele
Kalendarium
Kalendarium gospodarcze
Kopalnie odzyskają 300 mln zł?
Liczba dnia: 2,64 mln bezrobotnych w Wielkiej Brytanii
Linie lotnicze stawiają na trasy azjatyckie
Marka dobra na trudne czasy
Marka musi umieć się wyróżnić
Markowa bessa dotknęła Polski
Medyczna spółka EMC stawia na inwestycje w szpitale
Moc słodkości z Fabryki Przyjemności
Młoda Marka Sukcesu wybrana po raz pierwszy
Na firmy czekają 3 mld zł
Na targi za dotacje dla Polski wschodniej
Nadeszła Era Plusa
Najmocniejsze jabłko wśród polskich marek
Nastroje wciąż kiepskie
Naszym ośrodkom targowym rośnie zagraniczna konkurencja
Niemcy i Japończycy przejmą TU Europa
Nowy pomysł na strefy
Obliczyć siłę marki
PKO BP nie oddaje palmy pierwszeństwa
Paszport do eksportu pomoże firmie
Platformy satelitarne nie dają się Internetowi
Plus i InternetQ ukarane przez UOKIK
Polacy wybierają bezpieczne inwestycje
Polecamy
Ponad 200 mln zł oszczędności
Ponad 8 mld zł trafi z NBP do budżetu?
Popularność potwierdzona rosnącą sprzedażą
Prawne i ekonomiczne pytania o pożyczkę dla MFW
Producenci zbóż promują pieczywo
Produkcja aut sunie w dół
Rada Polskich Marek
Rekordowy zysk PKP Cargo
Rosatom czeka na odbiorców z Polski
Ryby głosu nie mają ale mogą mieć markę
Siła dziedzictwa
Siła internetowych społeczności
Spadek mocy – kto zawinił
Strefa euro znowu jest pod presją inwestorów
Sława odporna na piwny kryzys
Trzecia faza cyklu, czyli szukanie winnych
W skrócie
Wedel znów liderem, ale tylko o włos
Województwa dofinansowują wyjazdy biznesowe
Wydatki na zagraniczne wycieczki wyższe średnio o 600 zł
Wyniki uderzają w kurs
Wódka Krupnik liderem w Polsce
Zmiana za sterami Polskiej Grupy Energetycznej
Święto marki w „Rzeczpospolitej”

Rzecz na Święta

Zamów abonament