Hotele rozwijają się w sieciach
Polskich hotelarzy cieszy wzrost frekwencji, ale problemem branży pozostają zbyt niskie ceny
Branża hotelarska coraz bardziej się ożywia. W ubiegłym roku frekwencja w polskich hotelach zwiększyła się o 7,6 proc. To bardzo dobry wynik na tle Unii Europejskiej, gdzie według Eurostatu liczba gości hotelowych wzrosła średnio o 3,8 proc. Hotele odnotowały także wysoki 9-procentowy wzrost gości z Polski. Ten trend widoczny w branży już od kilku lat, a według firmy doradczej Horwath HTL, w latach 2005 – 2010 udział Polaków korzystających z hoteli 4 – 5-gwiazdkowych wzrósł z 28 do 42 proc. Dla branży to dobry prognostyk: im większy odsetek gości krajowych, tym większa stabilność przychodów.
Z tych ostatnich hotelarze też mogą być zadowoleni. W ubiegłym roku branża odnotowała przeszło 12-procentowy wzrost wskaźnika RevPAR – przychodów na pokój (liczonych w lokalnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta