Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej ograniczeń w przesyłaniu ofert handlowych

23 lutego 2012 | Prawo i praktyka | Łukasz Czujko

Wykorzystywanie informacji o przedsiębiorcach będących osobami fizycznymi dla celów marketingowych wymaga już uzyskania ich akceptacji

Od początku roku obowiązują nowe zasady wykorzystywania informacji o przedsiębiorcach będących osobami fizycznymi. Teraz wykorzystywanie takich danych np. dla celów marketingowych w niektórych przypadkach wymagać będzie uzyskania wcześniejszej zgody przedsiębiorcy, którego dane dotyczą.

Do końca 2011 r. wykorzystywanie informacji o osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które były ujawnione w ewidencji działalności gospodarczej, nie podlegało ustawie o ochronie danych osobowych. W szczególności możliwe było przesyłanie ofert handlowych takim przedsiębiorcom bez ich zgody. Wyjątkiem były oferty przesyłane drogą elektroniczną.

Jednocześnie przetwarzanie informacji o przedsiębiorcach nie wymagało podejmowania żadnych specjalnych środków zabezpieczania danych, jak również spełnienia obowiązków w zakresie informowania takich osób o wykorzystywaniu ich danych osobowych.

Od 1 stycznia 2012 roku dane osobowe dotyczące osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą podlegają przepisom ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9165

Wydanie: 9165

Spis treści
Zamów abonament