Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Dwa odcinki bez szans na szybką budowę

04 kwietnia 2012 | Pierwsza strona | AS
źródło: Rzeczpospolita

W najbliższych latach nie powstaną odcinki autostrad: z Tuszyna do Pyrzowic na A1 i z Warszawy do wschodniej granicy na A2. Trasy miały być wybudowane we współpracy z prywatnymi inwestorami. Unijny Eurostat twierdzi jednak, że jeśli drogi te będą zarabiać, zaliczy koszty budowy do długu publicznego. A tego chce uniknąć rząd.

Odcinki mają w sumie 305 km, ich koszt to ok. 8,5 mld zł. Takich funduszy rząd nie ma i chciał budować w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Unijny urząd statystyczny stwierdził, że koszty budowy należy zaliczyć do długu publicznego. – Utrudnia to stworzenie korzystnego dla Skarbu Państwa projektu budowy autostrady płatnej przez partnera prywatnego – wyjaśnia Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu transportu.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 9200

Wydanie: 9200

Spis treści
Zamów abonament