Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Regulamin pracy może bardziej hamować niż ustawa

17 kwietnia 2012 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

Dopóki szef nie zmieni przepisów zakładowych i nie wskaże, że nie tworzy rozkładów czasu pracy dla wykonujących transport rzeczy i okazjonalne przewozy osób, dopóty kierowcy na każdy miesiąc muszą dostawać harmonogramy zadań

- Regulamin pracy wskazuje, że dla kierowców tworzymy harmonogramy czasu pracy na całe miesięczne okresy rozliczeniowe. Kierowcy wykonują przewozy rzeczy lub niekiedy osób (pojazdami poniżej 3,5 tony lub do dziewięciu osób łącznie z kierowcą). Czy w związku z tym, że przepisy dotyczące kierowców nie nakładają już wymogu tworzenia dla nich rozkładów czasu pracy, możemy przestać wręczać im harmonogramy na całe okresy rozliczeniowe? – pyta czytelnik.

Rzeczywiście, art. 11 ust. 2a ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9210

Wydanie: 9210

Spis treści

Ekonomia

Barometr „Rz”
Chevron i inni szukają gazu łupkowego nad Wisłą
Chińczycy w grze o budowę elektrowni dla KW
Cytat dnia - Jan Winiecki, członek Rady Polityki Pieniężnej (TOK FM)
Czerwone Diabły na giełdę
Do GTC może trafić ponad 400 mln złotych
Gorsze nastroje małych firm
Gromada stawia na usługi dla firm
Hiszpania pod wzrastającą presją rynków
Inwestorzy docenili fuzję
Inwestowanie z polisą
Kalendarium gospodarcze
Kara za rezygnację to prowizja agenta
Liczba dnia - 13,3 proc. bezrobocie w marcu
Mniej gazu? Nie szkodzić Polsce!
Niemcy chcą rozmów z Polską o CO2
Niespodziewanie wysoki deficyt budżetu państwa
Nowy szef Banku Światowego
PKP Intercity wprowadza elektroniczne bilety
PKPP Lewiatan: 20 – 40 proc. kobiet w zarządach
Polacy wydają na wina już niemal 2 mld złotych
Po­nad 200 tysięcy eta­tów dzię­ki do­ta­cjom z Unii
Praca nawet czasowa, byle z sensem
Rada KGHM zadecyduje o losie zarządu
Realia innowacyjności
Reforma emerytalna wkracza do Rosji
Rekordowy kurs bielskiej firmy
Resort skarbu ma kandydata na szefa Ciechu
Rosnieft ustąpił Chinom w sprawie ceny ropy
Rośnie ruch na lotniskach
Sarkozy chce zmieniać traktaty
Słowacki TMR idzie na giełdę
Taksówka ze smartfona: teraz Wrocław
Tra­ci zło­ty i ob­li­ga­cje
W skrócie
WIG20 jednak na plusie
Warszawska giełda ma już 21 lat
Wspólny nowy projekt Wejcherta i Józefackiego?
Wypełnimy rentową lukę
Wysoka inflacja oddala nas od strefy euro
Wzrośnie sprzedaż mniejszych aut
Znika Telekomunikacja Polska, nadchodzi Orange
„Wiedź­min 2” li­czy na fa­nów z USA
Zamów abonament