Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od "Żubra" do "Okruszka"

22 listopada 1996 | Media, Internet | AS

Polski rynek prasowy tworzy obecnie ponad 3000 tytułów

Od "Żubra" do "Okruszka"

Andrzej Szafrański

Mimo ciągłego powstawania nowych gazet i czasopism liczba obecnych na rynku tytułów wzrasta bardzo powoli. Niewielka jest bowiem różnica między liczbą tytułów, które pojawiają się na rynku, atymi, które go opuszczają. Wiosną br. wydawano w Polsce niewiele ponad 3000 tytułów -- tylko o 300 więcej niż wpołowie lat 70. i u schyłku II Rzeczpospolitej.

Spowodowane przekształceniami społeczno-gospodarczymi gwałtowne ożywienie działalności prasowo-wydawniczej na początku lat 90. zaowocowało nie tylko prawdziwą eksplozją inicjatyw prasowych -- tylko w okresie VI 1989 -- XII 1991 powstało ponad 3 tys. tytułów -- ale również zmianami własnościowymi oraz upadkiem wielu tytułów, przeważnie w całości dotowanych przez partie polityczne, organizacje społeczne izakłady pracy.

Obecnie według szacunków Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego co roku powstaje ok. 500 nowych gazet i czasopism. Jednak niski poziom redakcyjny, konkurencja, brak reklamodawców lub zupełne rozminięcie się z potrzebami czytelników weryfikują znaczną część inicjatyw prasowych itytuły bądź znikają z rynku bezpowrotnie, bądź w oczekiwanu na lepsze czasy ich wydawanie ulega...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 919

Spis treści
Zamów abonament