Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak kształtuje się ochrona praw klienta przy zakupie rzeczy używanej

17 lipca 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Możliwość żądania naprawy, obniżenia ceny, a nawet odstąpienia od umowy nie zależy od tego, czy nabyty został nowy produkt, czy taki, który już był wcześniej eksploatowany

Nie zawsze kupujemy nowe produkty. Nabycie używanych, ze względu na niższą cenę, jest czasem jedynym sposobem, aby wejść w posiadanie wymarzonego sprzętu RTV, aparatu cyfrowego, stroju lub innego urządzenia. Jest zresztą wiele firm, które specjalizują się w handlu używanymi towarami.

W tym celu nabywają je od innych konsumentów lub przedsiębiorców, czasem naprawiają je lub regenerują, a następnie wystawiają na sprzedaż. I właśnie z ich oferty korzystają osoby, które uważają, że dzięki temu za rozsądną cenę mogą nabyć upatrzony towar.

Nic się nie zmienia...

Kupując rzecz używaną, naprawianą lub regenerowaną, konsument nie jest pozbawiony ochrony wynikającej z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).

Przepisy te stosuje się bowiem do każdej dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9285

Wydanie: 9285

Spis treści
Zamów abonament