Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak sponsor rozlicza wydatki na reklamę

01 października 2012 | Prawo i praktyka | Paweł Szymański

Rosnąca z każdym rokiem skala wydatków na sponsoring skłania do zastanowienia się, w jaki sposób formułować umowy, aby były bezpieczne z punktu widzenia rozliczeń z fiskusem oraz jak zabezpieczyć się na wypadek kontroli podatkowej

Sponsorowanie klubów sportowych, wydarzeń kulturalnych, audycji telewizyjnych lub radiowych jest coraz większym elementem budżetu marketingowego firm.

Wartość samego sponsoringu sportowego w 2011 r. wyniosła 2,7 mld zł. Przyjmując założenie, że kwota ta została wydatkowana przede wszystkim przez podmioty gospodarcze, będące osobami prawnymi, teoretycznie może to oznaczać obniżenie zobowiązań podatkowych z tego tytułu w samym tylko 2011 r. na łączną kwotę ponad 0,5 mld zł.

Wzajemne świadczenia

Zgodnie z definicją słownikową sponsoring to finansowanie czegoś, często w zamian za reklamowanie własnej działalności. Na gruncie tej definicji jako sponsoring należałoby traktować przysporzenie majątkowe (np. w formie pieniężnej lub rzeczowej) dokonywane przez firmę, instytucję, osobę fizyczną (sponsora) na rzecz innej osoby, organizacji, instytucji (sponsorowanego), w celu wykonania przez niego czynności określonych w umowie sponsoringu, w szczególności: reklamowania, promowania sponsora lub jego produktów, informowania o samym sponsoringu i sponsorze.

Na tle takiej definicji można uznać, że umowa sponsoringu polega na wzajemnych świadczeniach sponsora i sponsorowanego, tj.: sponsor przekazuje sponsorowanemu określoną kwotę środków finansowych lub innych zasobów, a w zamian sponsorowany wykonuje uzgodnione ze sponsorem świadczenia....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9349

Wydanie: 9349

Spis treści

Ekonomia

Amunicja, kraby i żołnierski sprzęt ratują sprzedaż zbrojeniówki
Atomowa ofensywa Finlandii
Barometr: Mieszkania używane
Bezpieczniej w banku niż w e-kantorze
Biznes jest zaniepokojony
Catalyst wiceliderem w naszym regionie
Chcemy mieć klimatyczny fundusz i oszczędzać energię
Co dalej z akcyzą na tytoń
Cytat dnia: Olli Rehn, komisarz UE ds. gospodarczo-walutowych (reuters)
Czechy bez gorączki łupkowej
Czeka nas obniżka stóp procentowych
Deweloperzy inwestują w hotele z górnej półki
Europie potrzebna jest większa integracja
Inwestorzy lubią nasze obligacje
Jak to robią inni? Biznes pod rękę z państwem
Jastrzębie-Zdrój zostało liderem w wysokości płac
Kalendarium gospodarcze
Kolejna pula na współpracę firm i nauki
Kto czekał z kupnem, zyskał kilkaset złotych na metrze
Kupuj waluty tanio i wygodnie
Kłopoty strefy euro uderzają w waluty Europy Środkowej
LPP dało największe zyski OFE
Liczba dnia: 2,7 mld dolarów na zmniejszanie ubóstwa i pobudzania wzrostu
Miliardy euro dla hiszpańskich banków
Na inwestycyjnym minusie
Nagrody za innowacyjne pomysły w przedsiębiorstwach
Najwięcej bankructw od lat
O inwestorów trzeba bardziej dbać
PGNiG będzie się restrukturyzowało
Polska jest wyceniana godziwie
Polskie Jadło w tarapatach
Problemy gospodarcze ciążą światowym giełdom
Przybywa centrów handlowych
Puławy i Tarnów wskażą obszary, gdzie chcą być liderami fuzji
Reklama w Polsce gorzej niż w Europie
Sprzedaż nowych samochodów sięga dna
W skrócie
Walka z kryzysem trwa
Zadłużenie zagranicznie kraju: ponad 100 mld euro
Zakładnicy błędnej decyzji z maja
Zignorowane ostrzeżenia
Zamów abonament