Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

O reklamy w blogu trzeba się kłócić z fiskusem

20 lutego 2013 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Właściciel strony WWW musi opodatkować wynagrodzenie za zamieszczane 
na niej ogłoszenia. Sądy potwierdzają, że może wybrać korzystny ryczałt.

Blogerzy ciągle mają problemy z rozliczaniem przychodów od reklamujących się na ich stronach firm. Fiskus długo nie mógł się zdecydować, w jaki sposób je opodatkować. Ostatnio opowiada się za niekorzystnym dla internautów rozwiązaniem.

– Prowadzę stronę o zdrowym stylu życia. Są na niej reklamy producentów sprzętu sportowego, odżywek, odesłania do innych tematycznych witryn. W urzędzie powiedziano mi, że zapłatę od kontrahentów należy opodatkować według skali, w moim wypadku 32-proc. daniną. Czy da się zmniejszyć te obciążenia? – pyta czytelnik.

Da się, ale niższy podatek wywalczymy najprawdopodobniej dopiero w sądzie. Urzędy twierdzą bowiem, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9467

Wydanie: 9467

Spis treści
Zamów abonament