Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Próbki na nowych zasadach

28 czerwca 2013 | Prawo i praktyka | Agata Łapińska

Jeśli przedsiębiorca, przekazując niewielką ilość towaru z oferty potencjalnemu odbiorcy, chciał jedynie przedstawić walory danego produktu i zachęcić do jego zakupu, to można wtedy mówić o celu promocyjnym

Wydanie towaru będącego próbką nie podlega opodatkowaniu VAT. W związku z obowiązującą od 1 kwietnia 2013 r. zmodyfikowaną definicją próbki warto zastanowić się nad kryteriami określającymi to pojęcie.

Nowa definicja łączy w sobie czynniki opisowe i funkcjonalne. Biorąc pod uwagę to, że próbka ma być pojęciem uniwersalnym, stosowanym powszechnie w obrocie, definicja i jej elementy składowe powinny być na tyle elastyczne, aby spełniały swoją funkcję bez względu na branże działalności gospodarczej.

Identyfikowalny, czyli jaki

Nowa definicja zawiera wyłącznie ogólny warunek identyfikowalności. Co do zasady zatem próbką będzie egzemplarz towaru oznaczony jako „tester" czy też „egzemplarz promocyjny nieprzeznaczony do sprzedaży". Dopuszczalny będzie również każdy inny sposób opracowany przez przedsiębiorców, który pozwala na odróżnienie próbek od pozostałych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9573

Wydanie: 9573

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament