Firma nie może manipulować kosztami
Podatnik nie ma prawa do amortyzowania znaku słowno-graficznego z dwóch różnych podstaw, tj. jako utworu i jako znaku towarowego. Traktowanie tego zamiennie, w zależności od aktualnych potrzeb, jest niedozwolone.
W lutym 2013 r. fiskus określił spółce zobowiązanie w CIT za okres od 31 października 2006 r. do 31 grudnia 2007 r. Zarzucił, że wrzuciła w koszty odpisy amortyzacyjne od prawa do znaku towarowego. Chodziło o nabyte aportem autorskie prawo majątkowe do znaku słowno-graficznego. Urzędnicy podkreślali, że prawo ochronne do tego znaku zostało spółce przyznane dopiero 9 stycznia 2012 r. Wcześniej więc spółka nie miała prawa go amortyzować. Fiskus nie zgodził się też z amortyzacją prawa z rejestracji znaku towarowego jako autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie nie przyznał spółce racji. Zauważył, że 30 listopada 2006 r. nadzwyczajne walne zgromadzenie wspólników spółki podjęło uchwałę w sprawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta