Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gmina walczy z wszędobylskimi reklamami

16 maja 2014 | Ekonomia i Rozwój

Firmie, która nielegalnie postawiła podświetlany billboard, nie udało się go zalegalizować. Władze miasta odmówiły wydania warunków zabudowy, ponieważ niszczy on krajobraz.

W dużych aglomeracjach reklamy są praktycznie wszędzie. Władze gmin radzą sobie z nimi w różny sposób.

Nie dla legalizacji

Spółka, która nielegalnie postawiła wielkoformatową reklamę na skrzyżowaniu dwóch warszawskich ulic, wystąpiła do zarządu jednej z dzielnic o wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Władze dzielnicy odmówiły. Ich zdaniem, reklama spółki razem z wieloma innymi znajdującymi się w jej sąsiedztwie zaśmiecają krajobraz miasta. Reklamy wiszą na różnych wysokościach, mają różne rozmiary i skierowane są w różne strony. Prowadzi to do degradacji ulic. I, co najważniejsze, żadna z reklam nie została powieszona legalnie – uznała dzielnica. Dodatkowo sporna reklama przesłania widok na obszar chronionego krajobrazu oraz zabytkowy kościół.

Ponadto przeprowadzona na potrzeby warunków zabudowy analiza wykazała, że reklama nie spełniała wymogów art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9839

Wydanie: 9839

Spis treści
Zamów abonament