Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Brali za monity, teraz będą zwracać

07 października 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Klient banku może się domagać, by ten oddał mu pieniądze, jeżeli pobierał zbyt wysokie opłaty za wysyłane monity.

Osoby, którym bank BZ WBK wysyłał monity i pobierał za to opłaty, mogą domagać się zwrotu części tych pieniędzy. Drogę otworzył im Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zakwestionował wysokość opłat za te czynności banku.

UOKiK stwierdził, że opłaty za monity powinny odpowiadać rzeczywistym kosztom, jakie ponosi dana instytucja. I uznał, że sposób naliczania ich przez BZ WBK był niezgodny z prawem, gdyż narażał konsumentów na nieuzasadnione koszty.

Okazało się, że bank pobierał od klientów 25 zł za wysłanie monitu pocztą, 9 zł za monit telefoniczny,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9960

Wydanie: 9960

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament