Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec ekspansji dyskontów w Polsce

09 stycznia 2015 | Ciekawa ekonomia
Konsumenci są kapryśni i często zmieniają miejsce zakupów
źródło: Rzeczpospolita
Konsumenci są kapryśni i często zmieniają miejsce zakupów

W tym roku dużo wolniejszy będzie przyrost liczby nowych sklepów. Spadnie dynamika obrotów.

piotr mazurkiewicz

Ostatnie lata zdecydowanie należały w Polsce do dyskontów, czyli sieci Aldi, Lidl, Netto oraz Biedronka. Choć takich sklepów działa ledwie nieco ponad 3,6 tys. (na 137,7 tys. placówek spożywczych w Polsce), to jednak mają one aż ponad 52 mld zł obrotów, co daje im pozycję największego gracza rynku handlowego.

Jednak okres błyskawicznego rozwoju właśnie się kończy. Według danych Euromonitor International takie sieci w 2014 r. powiększyły się o 338 placówek, a w 2015 przybędzie ich już tylko 238. O 50 proc. wolniej będą rosły obroty – w 2014 r. poszły w górę średnio niemal o 12 proc., w tym roku spodziewane jest już tylko 6 proc.

Ostra konkurencja

– Ubiegły rok był trudny dla całej branży handlowej, zwłaszcza z powodu utrzymującej się mocnej konkurencji cenowej oraz deflacji cen żywności w drugiej połowie roku. Dyskontom również było ciężko, a w przypadku tego segmentu rynku dodatkowym problemem może być rosnący...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10035

Wydanie: 10035

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament