Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej w UE niedoinwestowana

20 lutego 2015 | Ekonomia
źródło: AFP

Violeta Bulc | Komisja widzi zapóźnienia na kolei i dlatego ją wspiera – mówi komisarz UE ds. transportu.

Rz: Polsce i kilku innym krajom Unii nie podoba się zastosowanie płacy minimalnej w Niemczech w sektorze transportu dla kabotażu czy tranzytu. Bruksela poprosiła Berlin o wyjaśnienia. Czy są już jakieś wnioski?

Violeta Bulc: Co do zasady Komisja popiera wprowadzenie płacy minimalnej. Natomiast jej konkretne zastosowanie, tak jak w przypadku Niemiec, wymaga przeanalizowania. Dlatego poprosiliśmy Niemcy o wyjaśnienia. Na razie nie ma żadnych nowości.

Ale sytuacja coraz bardziej się komplikuje. Francja też chce wprowadzić płacę minimalną w transporcie dla zagranicznych kierowców. Co prawda nie w tranzycie, a tylko w kabotażu, ale to oznacza, że coraz więcej jest takich jednostronnych inicjatyw, które idą w kierunku rozmontowania wspólnego rynku transportu.

Rozważania we Francji zwiększają presję na to, żeby o problemie mówić. Taka dyskusja jest potrzebna. Mamy trzy formy ponadgranicznych usług transportowych. Jedna to tranzyt, czyli zagraniczna ciężarówka przejeżdża przez dany kraj. Druga to kabotaż, czyli zagraniczna ciężarówka dostarcza towary w granicach innego kraju. Wreszcie trzecia sytuacja to taka, gdy ciężarówka kraju A dostarcza towary...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10071

Wydanie: 10071

Spis treści
Zamów abonament