Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska żywność w natarciu

24 czerwca 2016 | Ekonomia
Trzeba wzmocnić wizerunek polskiej żywności na świecie. Samo przekonanie o jej doskonałej jakości wsród producentów  nie wystarczy – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Trzeba wzmocnić wizerunek polskiej żywności na świecie. Samo przekonanie o jej doskonałej jakości wsród producentów nie wystarczy – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum
Bartosz Urbaniak, członek zarządu banku BGŻ BNP Paribas: - Jesteśmy przeciw polsko-polskiej wojnie cenowej  na rynku żywności za granicą. Także dlatego, że żyjemy z obrotu i jak przedsiębiorca zarabia,  to i my zyskujemy
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Bartosz Urbaniak, członek zarządu banku BGŻ BNP Paribas: - Jesteśmy przeciw polsko-polskiej wojnie cenowej na rynku żywności za granicą. Także dlatego, że żyjemy z obrotu i jak przedsiębiorca zarabia, to i my zyskujemy
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego:- Musimy się skupić na jakości i tworzeniu produktów zestandaryzowanych  pod jeden rynek. Polskie firmy powinny ze sobą współpracować. Wszyscy gramy do jednej bramki.
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego:- Musimy się skupić na jakości i tworzeniu produktów zestandaryzowanych pod jeden rynek. Polskie firmy powinny ze sobą współpracować. Wszyscy gramy do jednej bramki.
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Embargo i spadek cen żywności w Europie wymuszają poszukiwanie nowych rynków przez nasz przemysł rolno-spożywczy.

Paweł Rożyński

Warunki do rozwoju eksportu były dotąd sprzyjające i Polska to wykorzystała. Jednak pojawia się coraz więcej zagrożeń – zgodzili się uczestnicy IV edycji Polish Food Export Forum organizowanego przez dziennik „Rzeczpospolita".

Polski przemysł rolno-spożywczy to potęga. Branża liczy 16 tys. firm, zatrudnia 400 tys. osób, daje 6 proc. PKB. Dominuje przetwórstwo mięsa z 22 proc. udziału, przemysł mleczarski (12 proc). i alkoholowy (10 proc.). Sektor ten wykonał imponujący skok od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Waldemar Sochaczewski, dyrektor Departamentu Rynków Rolnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przytaczał świadczące o tym liczby. Na branżę przypada już 13,2 proc. polskiego eksportu, który wyniósł w ubiegłym roku 23,6 mld euro. Tymczasem jeszcze w 2004 roku było to tylko 5,2 mld. Największym odbiorcą polskiej żywności są Niemcy, do których eksport wynosi 5 w mld euro, W. Brytania – 2 mld i Czechy – 1,5 mld. – Nie możemy pozostawać w zachwycie. Utrzymanie w najbliższych latach ubiegłorocznego tempa wzrostu eksportu, które wyniosło blisko 8 proc., byłoby sytuacją idealną. To duże wyzwanie, biorąc pod uwagę liberalizację rynków i utratę przewagi kosztowej – mówił Waldemar Sochaczewski.

Michał Koleśnikow, dyrektor departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych banku BGŻ BNP Paribas, wskazywał na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10479

Wydanie: 10479

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament