Coraz mniej chętnych na inteligentne zegarki
Popyt spada na całym świecie. W II kwartale sprzedało się mniej urządzeń niż rok temu – klienci czekają na nowe, doskonalsze modele.
magdalena lemańska
W II kwartale 2016 r. na całym świecie sprzedało się 3,5 miliona smartwatchy – podliczyło IDC. To aż o 32 proc. mniej niż rok wcześniej. Rynek pociągnęła w dół przede wszystkim mocno spadająca sprzedaż AppleWatch. Trafiło ich na rynek w tym czasie 1,6 mln i było to o 55 proc. mniej niż przed rokiem (patrz: wykres).
W oczekiwaniu na nowsze wersje
Powodem, dla którego młody rynek smartzegarków tak nagle wyhamował, jest przede wszystkim to, że klienci czekają na doskonalsze wersje AppleWatch. Gadżet na razie nie okazał się oszałamiającym komercyjnym sukcesem i branża oczekuje, że w sprzedaży szybko pojawi się AppleWatch2 albo firma przynajmniej odświeży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta