Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydawcy wygrywają z blokadami reklam

01 sierpnia 2016 | Ekonomia
Korzystanie z adblocków w Polsce i w USA
źródło: Rzeczpospolita
Korzystanie z adblocków w Polsce i w USA

Co piąty internauta w USA przestał używać programów blokujących, a dwie trzecie spośród używających dopuszcza, że przestanie z nich korzystać.

magdalena lemańska

Popularna metoda walki z oprogramowaniem blokującym reklamy, czyli z adblockami, zaczyna przynosić efekty. Po tym, gdy wielcy wydawcy zaczęli w sieci zamykać swoje treści przed użytkownikami adblocków, rośnie grupa osób rezygnujących z takich rozwiązań.

Blokowanie blokad

Z badania, jakie organizacja IAB przeprowadziła w USA na 1,5 tys. internautów, wynika, że choć na komputerach reklamy blokuje 26 proc. użytkowników sieci, a na komórkach 15 proc., to już ok. 20 proc. internautów nie korzysta tam z adblocków, choć wcześniej to robiło. Zmusiło ich do tego zamykanie dostępu do treści przez wydawców, którzy jednocześnie zamieszczali...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10511

Wydanie: 10511

Spis treści
Zamów abonament