Wydawcy wygrywają z blokadami reklam
Co piąty internauta w USA przestał używać programów blokujących, a dwie trzecie spośród używających dopuszcza, że przestanie z nich korzystać.
magdalena lemańska
Popularna metoda walki z oprogramowaniem blokującym reklamy, czyli z adblockami, zaczyna przynosić efekty. Po tym, gdy wielcy wydawcy zaczęli w sieci zamykać swoje treści przed użytkownikami adblocków, rośnie grupa osób rezygnujących z takich rozwiązań.
Blokowanie blokad
Z badania, jakie organizacja IAB przeprowadziła w USA na 1,5 tys. internautów, wynika, że choć na komputerach reklamy blokuje 26 proc. użytkowników sieci, a na komórkach 15 proc., to już ok. 20 proc. internautów nie korzysta tam z adblocków, choć wcześniej to robiło. Zmusiło ich do tego zamykanie dostępu do treści przez wydawców, którzy jednocześnie zamieszczali...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta