Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Auta do wynajęcia za 1 proc. ceny

08 września 2016 | Ekonomia
>Wprowadzane przez importerów programy finansowe dla klientów  indywidualnych mogą rozkręcić rynek nowych samochodów
źródło: Rzeczpospolita
>Wprowadzane przez importerów programy finansowe dla klientów indywidualnych mogą rozkręcić rynek nowych samochodów
autor zdjęcia: Adam Guz
źródło: Fotorzepa
źródło: materiały prasowe
źródło: Rzeczpospolita

motoryzacja | Coraz więcej osób decyduje się na oferty importerów, dzięki którym można używać samochodu przez trzy–cztery lata, a potem zamienić go na nowy.

Adam woźniak

Polacy przekonują się, że samochodu nie trzeba posiadać na własność, by go używać. Skierowanych do klientów indywidualnych programów sprzedażowych przypominających długoterminowy wynajem przybywa jak grzybów po deszczu. Zasada jest prosta: wpłaca się na początek kilka tysięcy złotych, potem płaci kilkusetzłotowe raty, a po trzech–czterech latach można samochód oddać dealerowi, zamienić na nowy lub wykupić, wpłacając pozostałą część jego wartości.

Chętnych na skorzystanie z takiego systemu przybywa bardzo szybko. – W naszym programie EasyDrive sprzedaliśmy od stycznia do lipca tego roku dwa razy więcej samochodów niż rok wcześniej – mówi Tomasz Tonder, menedżer PR w Volkswagen Group Polska.

Zachodnie wzorce

W Europie Zachodniej taki sposób sprzedaży dla klientów indywidualnych jest modelem dominującym. Według Związku Dealerów Samochodów (ZDS), w Niemczech korzysta z niego ponad 70 proc. klientów indywidualnych, w Wielkiej Brytanii ponad 80 proc. W innych rozwiniętych krajach liczba ta waha się między 50 a 70 proc. – Niektóre brytyjskie firmy konsultingowe twierdzą, że za trzy–cztery lata w przekazywanym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10543

Wydanie: 10543

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Ekonomia

Auta do wynajęcia za 1 proc. ceny
(Nie)bezpieczny biznes
Apteka dla sieci czy farmaceuty
Australia idzie po rekord bez recesji
Biotechnologia ma napędzać gospodarkę
Byki znowu górą
Dolina Krzemowa nad Szprewą wabi atmosferą
Dyplomacja w służbie firm
Dywidendowego urodzaju nie będzie
Dzienny wykres WIG20
E-busy zawładną ulicami naszych miast?
Edukacja podstawą akcjonariatu pracowniczego
Expo może tchnąć w Łódź nowe życie
Firmy chcą przewidywalnego i stabilnego otoczenia
Innowacje przyspieszą wzrost
Inwestycja zagraniczna firmy nie musi być duża
Jesteśmy blisko klientów
KGHM: Prezes o szansach na odbicie cen
Kalendarium Gospodarcze
Kalifornijski klimat w Krynicy
Kierowcy na granicy wytrzymałości
Krajobraz po Brexicie
LOT planuje dynamiczny rozwój floty i połączeń
Moda na szkocką rozpala konkurencję
Musimy oszczędzać na rozwój
Niemiecki przemysł hamuje
Ostra walka z przestępcami
Osłabienie dolara
PKO BP jedyny na placu boju o Raiffeisen Polbank
PZU wciąga pod swój parasol kolejne państwowe spółki
Patrioty – negocjacje trwają
Polska może stać się centrum FinTechu
Portfel inwestycyjny pod czujnym okiem doradcy
Program Mieszkanie+ ma skusić emigrantów
Przyspieszyć orzecznictwo
Przywrócić Europie żubra
RPP nawet nie myśli o obniżce stóp procentowych
Rakiety z Mesko polecą do Francji
Recepty na kryzys zaufania
Reklama niezadowolona z badań mediowych
Sports Direct: Szef ma usunąć niedociągnięcia
Studenci nie są przygotowani do pracy w firmach
Słaba ściągalność, kosztowne wyjątki, czyli polski VAT
Thai poleci do Warszawy
Uwolnić potencjał efektywności
W skrócie
Zmieńmy cel NBP na wzór Fedu
Zamów abonament