Gry komputerowe z roku na rok coraz śmielej wkraczają pod strzechy
Rozrywka
To już nie jest niszowa branża, ale bardzo dynamicznie rosnący rynek wart w Polsce ponad 400 mln dolarów.
Do 600 mln dol. w ciągu czterech lat z obecnych 400 mln dol. może zwiększyć się wartość polskiego rynku gier – szacuje PwC. Obecnie mamy 19. miejsce w globalnym rankingu oraz drugie w Europie Wschodniej.
Eksperci podkreślają, że w Polsce coraz popularniejsze jest kupowanie gier online poprzez wirtualne sklepy, natomiast dystrybucja fizyczna traci powoli na popularności. Przez lata ograniczeniem dla rozwoju tego segmentu był wymóg posiadania karty kredytowej do dokonywania zakupów. Rozwój nowoczesnych możliwości płatności online, jak m.in. PayPal, spowodował wzrost zainteresowania tego rodzaju zakupami i pojawienie się polskich sklepów wirtualnych.
Z danych Gemiusa wynika, że w lipcu 2016 r. najpopularniejszymi serwisami internetowymi były: gry.pl, buble.am oraz friv.com. Na kolejnych miejscach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta