Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawie jak Henry Ford

03 listopada 2016 | Ekonomia | Danuta Walewska
źródło: materiały prasowe

Li Shufu | Volvo S90 będzie produkowane w Chinach, bo tak zdecydował prezes Geely Holdings.

Przez sześć lat, które minęły od przejęcia Volvo prze Geely Li Shufu zapewniał, że Volvo pozostanie szwedzkie. Teraz wiadomo, że szwedzka będzie marka. A reszta? I Li Shufu, i prezes Volvo Cars, Hakan Samuelsson zapewniają, że pod tym względem nic się nie zmieni.

Model S90 swoją premierę miał niespełna rok temu. Producent wtedy wskazywał na jego silne skandynawskie cechy, jak chociażby oświetlenie przypominające zorzę polarną. To się nie zmieniło, ale w swojej najbardziej luksusowej wersji S90 Excellence przeznaczone na rynek chiński ma wymontowany przedni fotel. Zamiast tego znalazł się tam dotykowy ekran, a pod nim schowek na obuwie. Na razie jeszcze S90 wyjeżdża z fabryki Volvo w Torslandzie pod Göteborgiem.

Fabryka do wygaszenia

Ta produkcja ma być stopniowo wygaszana i w całości przeniesiona do fabryki w chińskim Daqing. W tym zakładzie dotychczas powstawały wyłącznie XC Classic, chińska wersja przeboju szwedzkiej marki – XC90. Podczas premiery tego auta latem 2014 roku podkreślano, że zostało ono zbudowane na pierwszej wspólnej dla Geely...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10590

Wydanie: 10590

Spis treści
Zamów abonament