E-sklepy mocno liczą na święta
Najwięcej wydamy na kosmetyki i perfumy, a nie na książki jak przed rokiem, zaś kumulacja zamówień ma nastąpić 12 grudnia.
piotr mazurkiewicz
Zakupy prezentów to dla branży handlowej zdecydowanie najważniejszy okres w roku. Na obdarowanie najbliższych Polacy w tym roku przeznaczą 8,4 mld zł, zatem firmy zabiegają o przyciągnięcie uwagi swoją ofertą. Systematycznie rośnie też udział zakupów w kanale internetowym, stąd ten segment również w końcówce roku przeżywa oblężenie. Z badania porównywarką Ceneo wynika, że ponad 51 proc. e-sklepów spodziewa się lepszego niż rok temu sezonu zakupów świątecznych, a tylko 11 proc. prognozuje ich spadek.
Dobry rok
– W listopadzie ruch w sklepach rośnie o 28 proc. W grudniu zwiększa się jeszcze mocniej – o 45 proc. w stosunku do innych miesięcy roku – mówi Marta Pacuła, rzecznik Ceneo. – Granica świątecznych zakupów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta