Obowiązkowe OC może nie wystarczyć
Składki wynoszą od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie Regina Skibińska
Motocykliści nie są ulubionymi klientami ubezpieczycieli. Większość towarzystw podchodzi bardzo ostrożnie do tej kategorii kierowców. Dotyczy to zarówno sprzedaży polis OC, jak i AC. Obowiązkowe ubezpieczenie OC jest oczywiście oferowane przez wszystkie towarzystwa, ale AC dla jednośladów – już nie.
Cena OC jest ustalana po uwzględnieniu ryzyka, na jakie kierowca „naraża" ubezpieczyciela. Pod uwagę branych jest wiele czynników – od informacji o właścicielu motocykla po dane techniczne pojazdu.
– Każdy ubezpieczyciel interpretuje otrzymane od klienta informacje według swoich zasad. Jednak w przypadku skuterów i motocykli towarzystwa bardzo wyraźnie zwracają uwagę na pojemność silnika – tłumaczy Jakub Nowiński, członek zarządu multiagencji Superpolisa Ubezpieczenia.
Składki niższe niż dla samochodów
Jak wyjaśnia Agnieszka Rosa z biura prasowego PZU, największy wpływ na wysokość składki mają: pojemność silnika; rodzaj, marka, model pojazdu; wiek pojazdu; moc silnika. Poza tym towarzystwo uwzględnia m.in.: wiek właściciela motocykla i jego miejsce zamieszkania; sposób używania pojazdu; formę posiadania pojazdu (własność, leasing, inne); liczbę motocykli należących do danego właściciela; wykupienie innych ubezpieczeń w PZU; wznowienie ubezpieczenia; przysługujące zniżki za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta