Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marczyk: potrzeba przejrzystych ratingów

02 maja 2017 | Ekonomia
źródło: rzeczpospolita.tv

Agencje ratingowe z premedytacją używają metod, które są nieznane, nie podlegają żadnym standardom i są tak skomplikowane, że pozwalają mieć margines do manewrowania, czyli są subiektywne – mówi Jacek Marczyk z Universal Ratings, gość programu Michała Niewiadomskiego. Jego zdaniem agencje ratingowe mierzą prawdopodobieństwo bankructwa firmy. – W niestabilnym kontekście jest prawie niemożliwe to ocenić, szczególnie w 3–5-letnich prognozach. To tak, jakby lekarz wydawał prognozę na 10 lat – mówił gość. Podkreślił, że rating Universal Ratings mierzy odporność na szoki. – Rynki finansowe dzisiaj są dominowane przez takie wydarzenia jak Brexit. Sytuacja geopolityczna jest bardzo niestabilna. Żeby przygotować się na trudne sytuacje, warto zmierzyć, jak dany biznes jest na szoki odporny – mówił. —gba

Wydanie: 10739

Wydanie: 10739

Spis treści
Zamów abonament