E-sklepy nie zabiją centrów handlowych
Sklepy i galerie kontra e-commerce.
Zakupy przez internet stają się coraz bardziej popularne. Bez wychodzenia z domu kupujemy praktycznie wszystko: książki, kosmetyki, żywność, odzież, sprzęt AGD. Czy rozwój e-handlu oznacza koniec sklepów stacjonarnych? Elżbieta Czerpak, dyrektor działu badań rynku w firmie doradczej Knight Frank, jest przekonana, że nie.
– Klienci nadal chcą przychodzić do sklepów, choćby po to, by zapoznać się z ofertą – mówi. – Sieci sklepów stacjonarnych są więc niezbędne. Marki muszą jednak patrzeć na świat zakupów oczami klientów. Wcześniej kluczowym elementem budowania relacji z klientem był wysoki poziom obsługi. Dziś to już za mało. Marki muszą się rozwijać wielokanałowo. Sprzedaż online i offline powinna się płynnie przenikać i uzupełniać, a nie być traktowana jako konkurencja – podkreśla. Przyszłością handlu w dobie rewolucji cyfrowej jest więc, jak podkreśla dyrektor z Knight Frank, prowadzenie sprzedaży online przy jednoczesnym zachęcaniu klientów do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta