Firmy muszą postawić na mobilne kanały dotarcia do klienta
Aplikacja czy lekka strona w sieci to nadal domena raczej dużych firm piotr mazurkiewicz
Zanim jeszcze na dobre dokona się rewolucja internetowa, firmy muszą się zmagać z wyzwaniami związanymi z upowszechnianiem się technologii mobilnych. Coraz więcej osób korzysta z internetu za pośrednictwem tabletów czy smartfonów co wiąże się z innymi wymaganiami dotyczącymi jakości treści.
Ruch mobilny
Z danych firmy PBI/Gemius wynika, że w sierpniu łączna liczba internautów wyniosła 26,4 mln, w tym do sieci z komputerów osobistych i laptopów wchodziły 22 mln osób, a z urządzeń mobilnych korzystało 20,6 mln.
Oznacza to kolejne wymagania użytkowników, którzy oczekują nie tylko stron dopasowanych do takich nośników, ale i skrócenia czasu oczekiwania na pobranie treści. Jak wynika z badania Google'a, strona nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy, w przeciwnym wypadku aż połowa mobilnych wizyt nie dojdzie do skutku.
Google zbadał szybkość stron, na które użytkownik jest przekierowywany po kliknięciu w reklamę wyświetloną na urządzeniu mobilnym. – Uśredniony wynik dla Polski wynosi 9,181 s, czyli czas znacznie przekracza cierpliwość internautów. Z kolei w obrębie branży sprzedaży detalicznej jest to aż 11,3 s – podaje firma.
Z badania wynika, że 53 proc. wizyt jest przerywanych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta