Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskim firmom jeszcze daleko do modelu 4.0

13 października 2017 | Ekonomia
Polskie firmy i nowe technologie
źródło: Rzeczpospolita
Polskie firmy i nowe technologie

Krajowe spółki zazwyczaj wydają na innowacyjne rozwiązania mniej niż 5 proc. rocznych przychodów i nie uważają się jeszcze za dojrzałe cyfrowo.

magdalena lemańska

Pozytywne jest zdaniem autorów raportu „Digital IQ. Cyfrowy wyścig firm" z PwC to, że już połowa przebadanych firm definiuje zostanie firmą z cyfrowej ery jako zmianę sposobu funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. – Ale też 20 proc. firm wciąż utożsamia ten termin z działem IT – zauważała Anna Sieńko, partner w PwC, lider zespołu digital & technology. Polskie firmy nabrały też trochę pokory w autoocenie własnych postępów w zakresie cyfryzacji. – W poprzednich raportach uważały się za dobrze rozwinięte cyfrowo, bo np. miały cyfrowe systemy administracyjne. Dziś te oceny spadły. 44 proc. przedsiębiorstw uważa się za dojrzałe cyfrowo, podczas gdy dla świata jest to 53 proc. – mówiła Sieńko.

Cyfryzacja to zmiany

Większa świadomość firm dotycząca tego, co oznacza dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10877

Wydanie: 10877

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Styl życia

Zamów abonament