WP o krok od nowych przejęć
– Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami polskimi i zagranicznymi. Głównie przyglądamy się firmom e-handlowym i innym, które mogłyby wzmocnić pozycję spółek, które już w tym segmencie mamy – mówi prezes Wirtualnej Polski Holding.
Jacek Świderski
Rz: Jak wypadł IV kwartał na rynku reklamy internetowej i jak to wróży na ten rok całej branży i WP?
Końcówka roku była dla rynku dobra, branża miała wiatr w plecy, czujemy, że nastąpiło ożywienie. Mamy nadzieję, że nie było to spowodowane końcówką roku, kiedy reklamodawcy wydają budżety, których nie udało się wydać wcześniej. Liczymy, że trend utrzyma się także w tym roku.
Jak zmiany przepisów RODO i e-privacy wpłyną na Waszą działalność? IAB bardzo przed nimi przestrzega i widzi w nich zagrożenie dla całej branży online żyjącej z reklam.
W naszym przypadku, czyli podmiotu operującego na własnych danych i własnych powierzchniach, zmiany w dużej mierze zauważą przede wszystkim użytkownicy. Tak było już z okienkami wyskakującymi internautom w sprawie cookies. Teraz tych okienek będzie po prostu więcej i będą dotyczyć spraw, o których internauci często nie mają pojęcia. Doświadczenie pokazuje, że – chcąc korzystać w internecie z darmowych usług – użytkownik dość szybko je akceptuje. Nie traktujemy przepisów RODO jak zagrożenia, ale jak kolejne obciążenie dla naszych użytkowników i naszego działu IT, który w tym czasie nie będzie mógł rozwijać produktów. Co nie zmienia faktu, że dla całej branży,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta