Mobilna rewolucja w handlu
Smartfony rządzą w internecie, więc Allegro dostosuje do nich sposób prezentacji ofert. Podobne zmiany planuje w tym roku aż 93 proc. e-sklepów.
piotr mazurkiewicz
Choć branżowe raporty od dawna wieszczyły świetne perspektywy rynkowi mobilnemu, firmy długi czas powątpiewały, czy Polacy faktycznie będą chcieli za pomocą smartfona robić w internecie cokolwiek więcej poza przeglądaniem stron. Myliły się. Jak podaje Polski Standard Płatności (operator systemu płatności Blik), powołując się na dane E-commerce Nation, mobilny segment rynku rośnie każdego roku po ok. 15 proc. Do 2020 r. m-zakupy będą odpowiadać za 45 proc. globalnych przychodów z e-commerce. Blik w 2017 r. aż 40 proc. ruchu transakcyjnego miał z urządzeń mobilnych.
Zmiany u lidera
Allegro, lider sprzedaży internetowej, w odpowiedzi na lawinowo rosnący ruch mobilny już od 28 lutego zaczyna wymagać od właścicieli firmowych kont, aby przynajmniej 1 proc. ich ofert było opisane w nowy sposób, przyjazny dla mobilnych użytkowników. Zmiany będą postępowały bardzo szybko. 11 kwietnia będzie to już pułap 15 proc., zostanie wyłączona też możliwość zakładania opisów w dotychczasowy sposób. Allegro potwierdza, że zmiany budzą opór części sprzedawców, ale dodaje, że nie powinno być problemów, skoro rozkłada je w czasie.
– Ponad połowa naszych klientów kupuje korzystając ze smartfona lub tabletu, dlatego tak ważne jest wprowadzanie jednego standardu, obowiązującego na wszystkich urządzeniach. Dzięki temu samo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta