Życie Polaków przenosi się do smartfonów
technologie | Badania pokazują, że rośnie nasza aktywność w kanale mobilnym. Klikamy w telefon na potęgę. Co w nim mamy? Facebooka, YouTube'a i Gmaila. Ściągamy też aplikacje Allegro i Rossmanna. michał duszczyk
Coraz rzadziej zaglądamy do komputerów i tabletów. Jeszcze w 2016 r. na tych urządzeniach spędziliśmy niemal 64 proc. czasu, w którym surfowaliśmy w internecie. Pozycja pecetów i tabletów mocno jednak słabnie na rzecz smartfonów. Te angażują już 40 proc. naszego czasu spędzonego online – wynika z badań firmy Mobee Dick, udostępnionych „Rzeczpospolitej".
Intensywność wykorzystania tzw. kanału mobilnego, a w efekcie również zasięg aplikacji, wyraźnie rośnie. W dziesiątce tych najpopularniejszych w naszym kraju są nie tylko YouTube (zasięg 66,5 proc.), Messenger (43,2 proc.), Facebook (39,2 proc.) czy Google Maps (37 proc.) i Gmail (28,9 proc.), ale też adresowane do rodzimego odbiorcy OLX (15,5 proc.), Allegro (13,2 proc.) czy Rossmann (11,9 proc.).
Aplikacje zabierają nam coraz więcej czasu
Od dwóch lat popyt na smartfony na polskim rynku nie wzrasta już tak dynamicznie, utrzymując się mniej więcej na stałym poziomie ok. 2 proc. Jak wskazuje Monika Mikowska, autorka raportu Mobee Dick „Polska.Jest.Mobi", można zaobserwować za to rosnące zaangażowanie użytkowników. Jak podkreśla, zwiększa się intensywność korzystania z produktów mobilnych. – Polacy chcą w ten sposób realizować swoje codzienne potrzeby –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta