IKEA zaczyna w Polsce rewolucyjne zmiany
Handel | Szwedzka sieć mocno stawia na kanał internetowy, ale nie rezygnuje z otwarć sklepów, choć raczej mniejszych i bliżej centrów miast. W trakcie globalnej transformacji nie obędzie się bez zwolnień.
IKEA ogłosiła plan globalnej transformacji w środę, a „Rzeczpospolita" poznała szczegóły planu jako pierwsza. Zmieni się dużo, firma stawia na mocniejszą obecność w kanale internetowym. E-commerce w Polsce daje już 6 proc. przychodów firmie IKEA, co jest już wynikiem powyżej rynkowej średniej.
Wielkie zmiany
Jednak taka zmiana w podejściu nie oznacza rezygnacji ze stacjonarnych sklepów, będą otwierane kolejne, choć według innej formuły. IKEA widzi, że zwyczaje konsumentów się zmieniają, klienci mają mniej czasu i chęci na spędzanie godzin w sklepie, dlatego preferują mniejsze placówki. IKEA taki format już testuje w warszawskim centrum Blue City, otwiera też punkty odbioru zamówień internetowych w innych miastach.
Co z dużymi sklepami, które były planowane np. w Szczecinie czy Opolu – tego firma na razie nie przesądza. Konsumenci mają odczuć zmiany w ofercie, która ma zostać jeszcze rozbudowana i stać się bardziej przystępna.
– Położymy większy nacisk na ulepszanie sklepów. Zajmiemy się także odnowieniem naszej organizacji – mówi Jesper Brodin, prezes Grupy Ingka, która zarządza 367 sklepami IKEA w 30 krajach.
Jednak proces ten nie oznacza tylko pozytywnych zmian, część pracowników odczuje redukcje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta