Internet zarobi na świętach
Handel | Choć do świąt jeszcze dwa tygodnie, e-handel notuje szczyt zakupów już teraz
Większość Polaków planuje zakup prezentów podczas tegorocznego sezonu bożonarodzeniowego w sklepach online, co zapowiada dla branży wyjątkowo udany sezon.
Na świętach nigdy nie lubiliśmy oszczędzać i choć w badaniach deklarujemy, iż nie zadłużamy się specjalnie z tego powodu, to sklepowa rzeczywistość pokazuje co innego. Z już 21. edycji badania Deloitte wynika, że konsumenci w tym roku deklarują zwiększenie wydatków świątecznych o 6 proc. do niemal 1,2 tys. zł na rodzinę.
Polacy wydają na święta Bożego Narodzenia ponad 20 mld zł, a cały rynek internetowych zakupów to ok. 50 mld zł rocznie, co pokazuje, jak ważny jest ten okres również dla branży internetowej. 58 proc. ankietowanych w badaniu Deloitte zapowiada, iż podarunki z tej okazji chce kupować w internecie, co oznacza kolejny rok wzrostu znaczenia kanału na rynku handlowym.
Tym bardziej że konsumenci zaczynają kompletować listę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta