Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Firmy dostaną więcej za drogi

07 stycznia 2019 | Pierwsza strona

GDDKiA i PKP Polskie Linie Kolejowe – najwięksi publiczni zamawiający – zgodziły się, 
by kontrakty na budowę dróg 
i torów były waloryzowane, czyli uwzględniały zmiany cen. Adam Roguski 
Robert Przybylski

 

– Jesteśmy pełni nadziei, ale diabeł tkwi w szczegółach, które muszą zostać ustalone – mówi Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy firmy budowlanej PORR w Polsce. Z komentarzy spółek na gorąco wynika, że propozycje waloryzacji wciąż nie są adekwatne do sytuacji na rynku (miałaby ona wynieść do 5 proc. wartości kontraktu).

– Waloryzacją mają też zostać objęte nowe kontrakty, a nie te zawarte w poprzednich latach – podkreśla Gdowski. A to właśnie umowy z lat 2016–2017 są kulą u nogi firm budowlanych. Inwestycyjny boom wywindował bowiem koszty materiałów budowlanych i robocizny do poziomu, jaki trudno było przewidzieć przy składaniu ofert, i portfele, choć pełne zamówień, przynoszą spółkom straty.

Rynek jest rozgrzany, a tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje kolejne inwestycje. To m.in. duża obwodnica Warszawy o przebiegu zbliżonym do drogi krajowej nr 50 oraz obwodnica Centralnego Portu Komunikacyjnego.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11248

Wydanie: 11248

Spis treści

Reklama

Zamów abonament