Polski przemysł przestawia się na cyfrową rzeczywistość
INNOWACJE | Rosnąca konkurencja wymusza na przedsiębiorstwach automatyzację produkcji
Zaledwie 5 proc. polskich przedsiębiorstw to liderzy cyfrowej transformacji, a 61 proc. firm opracowało strategię jej przeprowadzenia, wdraża innowacje bądź tworzy plany w tym zakresie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Dell Technologies i Intel. Zmiany są nieuchronne. Jeśli polskie firmy nie podejmą wyzwania, zostaną w tyle, bo ich zagraniczni konkurenci nie próżnują.
Wdrażanie koncepcji przemysłu 4.0 i cyfrowych technologii jest istotne z punktu widzenia całego kraju. Według wyliczeń McKinsey & Company cyfryzacja mogłaby przynieść krajowej gospodarce 275 mld zł dodatkowego PKB do 2025 r. i stać się jej nowym motorem napędowym wobec słabnącej podaży wykwalifikowanej siły roboczej i napływu środków z UE.
Firmy się budzą
– Jesteśmy około dwóch lat za krajami rozwiniętymi. Niemniej z doświadczeń producenta, integratora rozwiązań dla przemysłu 4.0 w Polsce możemy powiedzieć, że coś drgnęło. Otrzymujemy coraz więcej zapytań z rynku – już nie tylko od wiodących prym, międzynarodowych gigantów mających oddziały w Polsce, ale także od firm opartych na krajowym kapitale – mówi Adam Gąsiorek, dyrektor ds. technologii w Transition Technologies PSC. Wtóruje mu Filip Fludra, menedżer ds. sprzedaży w firmie Exact Software Poland.
– Z naszej perspektywy widać, że automatyzacja przemysłu w Polsce jest na dobrym poziomie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta